Дополнительные библиографические источники и материалы
1. Биргер П. Что случилось с Интернетом за последние пять лет? Рассказывает Билл Тансер - человек, который знает об интернете почти всё// Slon.ru. 2011 (http://slon.ru/future/internet_trafik_i_osobennosti_natsionalnogo_kharaktera-675797.xhtml).
2. Вартанова Е.Л., Макеенко М.И., Вырковский А.В. Мультимедийные стратегии московских FM-радиостанций // Вестник Московского университета. 2011. Серия 10. Журналистика. № 6. C. 6-32.
3. Голядкин Н.А. История отечественного и зарубежного телевидения: Учеб. пособие для студентов вузов. М., 2004. 141 с.
4. Добросклонская Т. Медиалингвистика: системный подход к изучению языка СМИ. М.: Флинта: Наука, 2008. 264 с.
5. Кирия И. Мультимедия и основные принципы новостей // Журналистика и конвергенция: почему и как традиционные СМИ превращаются в мультимедийные / Под ред. А.Г. Качкаевой. М.: Фокус-медиа, 2010. 200 c.
6. Маклюэн М. Понимание медиа / Пер. с англ. В. Николаева. М.: Гиперборея, Кучково поле, 2007. 464 с.
7. Мейсан Т. Эффект CNN // Сеть Вольтер. 2003 (http://www.voltairenet.org/Effekt-CNN).
8. Пайк С. Мы изменили мир: мемуары основателя глобальной спутниковой системы CNN / Пер. с англ. О. Орловой, О. Бартлетт. М.: ТЕРРА - Книжный клуб, 2008. 496 с.
9. Российский рынок периодической печати. Состояние, тенденции и перспективы развития. Отраслевой доклад. М., 2010 // Сайт Федерального агентства по печати и массовым коммуникациям (http://www.gipp.ru/zip/32374_doklad_fapmc2010.pdf).
10. Тёрнер Т., Берк Б. Зовите меня Тед / Пер. с англ. Т. Кудрявцевой, Л.К. Тарасова. М.: АСТ МОСКВА, 2010. 446 с.
11. Тоффлер Э. Третья волна / Пер. с англ. М.: ООО «Издательство АСТ», 2004. 781 с.
12. Фомичева И. Российская аудитория СМИ: поведение на фоне глобальных тенденций // СМИ в меняющейся России: Коллективная монография / Под ред. проф. Е.Л. Вартановой; науч. ред. И.Д. Фомичева. М.: Аспект Пресс, 2010. 336 с.
13. Фомичева И.Д. Продолжение пути, или в поисках интерактивности // Вестник Московского университета. 2011. Серия 10. Журналистика. № 1. С. 21-36.
14. Allan St. Online News: Journalism and the Internet. Open University Press, 2006. 208 p.
15. Beam Me Up, Wolf! CNN Debuts Election-Night 'Hologram' // Cable News Network. 2008 (http://edition.CNN.com/2008/TECH/11/06/hologram.yellin/index.html).
16. Cable News Ratings April 2012: CNN Has Worst Month in Decade// The Huffington Post. 02.05.2012.
17. CNN - Power to the People // Adweek Magazine. 2008 (http://www.adweek.com/news/advertising-branding/CNN-power-people-94887).
18. CNN a Key Launch Partner for Twitter's New Feature: Expanded Tweets // Cable News Network. 2011 (http://CNNpressroom.blogs.CNN.com/2012/06/13/CNNtwitter/).
19. CNN Acquires Zite // Cable News Network. 2011 (http://CNNpressroom.blogs.CNN.com/2011/08/30/CNNzite/).
20. CNN App for Nokia // Cable News Network. 2012 (http://edition.CNN.com/mobile/nokia/).
21. CNN Digital Numbers for 2011 // CNN Observations. 2012 (http://CNNobservations.blogspot.com/2012/01/CNN-digital-numbers-for-2011.html).
22. CNN Hit 20-Year Primetime Ratings Low In May Figure // The Huffington Post. 30.05.2012.
23. CNN Holograms Debut with Jessica Yellin Figure // The Huffington Post. 4.11.2008.
24. CNN iReport // Cable News Network. 2012 (http://ireport.CNN.com/).
25. CNN Suspends Analyst Roland Martin for 'Offensive' Remarks // Cable News Network. 2012 (http://edition.CNN.com/2012/02/08/politics/CNN-roland-martin/index.html?iref=allsearch).
26. CNN, Facebook Partner to Make 'America's Choice 2012' Political Coverage an Interactive, Social Experience // Cable News Network. 2012 (http://CNNpressroom.blogs.CNN.com/2012/07/09/CNNFacebookelex2012/).
27. CNN.com Blogs // Cable News Network. 2012 (http://edition.CNN.com/exchange/blogs/index.html).
28. CNN.com International // Cable News Network. 2012 (http://edition.CNN.com).
29. CNN.com Live // Cable News Network. 2012 (http://edition.CNN.com/video/flashLive/live.html?stream=stream1).
30. CNN's News Content to be Supported by Nokia's Mapping Services // Cable News Network. 2011 (http://CNNpressroom.blogs.CNN.com/2011/05/26/CNN-and-nokia-announce-plans-for-international-partnership/).
31. CNNFAN.ORG. Global Discussion Forum for CNN Enthusiasts (http://cnnfan.org/).
32. CNNI Programming Boss: Viewers Want «Connectedness, They Want to Feel, They Want Passion, Emotion, Humanity» // CNN Observations. 2011 (http://CNNobservations.blogspot.com/2011/03/CNNi-programming-boss-viewers-want.html).
33. CNN's YouTube Debate Draws Impressive Ratings // Reuters. 2007 (http://www.reuters.com/article/2007/07/25/us-debate-idUSN2425835220070725).
34. Democratic Backers Question GOP Candidates in YouTube Debate // Fox News. 2007 (http://www.foxnews.com/story/0,2933,313681,00.html).
35. Errol Barnett Explains how Works 360-Degree Video of Haiti // Cable News Network. 2010 (http://edition.CNN.com/video/#/video/tech/2010/01/23/haiti360. barnett.magicwall.CNN).
36. Haiti: 360°// Cable News Network. 2010 (http://edition.CNN.com/interactive/2010/01/world/haiti.360/index.html).
37. Octavia Nasr Fired by CNN over Tweet Praising Late Ayatollah // The Guardian. 2010 8.07.2010.
38. Parents Charged in UAE after Hidden Baby Found in Carry-On // Cable News Network. 2012 (http://edition.CNN.com/2012/07/10/world/meast/uae-baby-discovered-airport/index.html?iref=obinsite).
39. Park R. News as a Form of Knowledge: A Chapter in the Sociology of Knowledge // American Journal оf Sociology. March, 1940. Vol. 45. No. 5. P. 669-686.
40. Paul Begala's Response to CNN's Low Ratings: ‘More People Go to a Freak Show than a Museum' // Mediaite. 2011 (http://www.mediaite.com/tv/paul-begalas-response-to-CNNs-low-ratings-more-people-go-to-a-freak-show-than-a-museum/).
41. The Wisdom of Teenagers // BBC NEWS Magazine. 2009 (http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/8149967.stm).
42. Thussu D. Legitimizing «Humanitarian Intervention»? CNN, NATO and the Kosovo Crisis // European Journal of Communication. 2000. No. 15 (3). P. 345-361 (http://ejc.sagepub.com/content/15/3/345.full.pdf html).
43. Whittemore Hank. CNN: The Inside Story. Boston: Little, Brown and Company, 1990. 319 p.
44. YouTube - Broadcast Yourself. 2012 (http://www.youtube.com/).
45. YouView - Extraordinary TV for Everyone. 2012 (http://www.youview.com/).
Комментарии
Сообщения не найдены