1. Hobbes T. Fundamentals of philosophy. Part three. About the citizen. Hobbes T. Essays in 2 vols. 1 / TRANS. from lat. and eng.,; comp., ed. ed., ed. V. V. Sokolov, Moscow: Mysl, 1989, pp. 270-506.
2. Zizek S. Kinogid pervert. Movie. Philosophy. Ideology. Yekaterinburg: Gonzo, 2014. 472 p.
3. Malenko S. A. Marginal and infernal topology of the city in the mythology of the American horror film. Scientific notes of Yaroslav the Wise Novgorod state University. 2019. ¹3(21). [Electronic resource]. URL: http://www.novsu.ru/univer/press/eNotes1/i.1086055/?id=1519844. (accessed: 22.04.2019).
4. Nekita A. G. «Don't treat me to live...»: ideology of instrumental medicine in American horror films. Scientific notes of Yaroslav the Wise Novgorod state University. 2019. ¹3(21). [Electronic resource]. URL: http://www.novsu.ru/univer/press/eNotes1/i.1086055/?id=1519845. (accessed: 22.04.2019).
5. Rawls J. Theory of justice. Moscow: Lenand, 2017. 536 p.
6. Truffo Fr. Hitchcock / Truffo. M.: Eisenstein-center, 1996. 224 p.
7. Yusev A. Yu. Film Policy: Hidden meanings of modern Hollywood films. Moscow: Alpina digital, 2017. 300 p.
8. Abramson M. «Creating Killers: Stalin's Great Purge and the Red Army's Fate in the Great Patriotic War». Armstrong Undergraduate Journal of History, 2018. Vol. 8(2). N6. pp.79–101.
9. Ahmad À. Transgressive Horror and Politics: The Splatterpunks and Extreme Horror // The Palgrave Handbook to Horror Literature. London: Palgrave Macmillan, 2018. pp 365-376. doi: 10.1007/978-3-319-97406-4_28
10. Berliner Ò. Hollywood Aesthetic: Pleasure in American Cinema. New York: Oxford University Press, 2017. 298 p. doi: 10.1093/acprof:oso/9780190658748.001.0001
11. Dawn Ê. Showtimes Dexter: The horror of being (non)human. Horror Studies, 2018. Vol.9. N1. pp. 51–68.
12. Hennig M. Cross-Cultural Fear? Japanese Horror Films and Their Hollywood Remakes // Cultural Experiences of Fear, Horror and Terror. Plantijnstraat: Brill. pp. 181189. doi: 10.1163/9781848883314_019
13. K?dziora Kr. John Rawls: kontraktualizm i konstruk tywizm. Studia Philosophiae Christianae. UKSW. 2017. N53. 1. pp.59–83.
14. Lima B. Hope and Violence in Dystopia. The 11-th International RAIS Conference on Social Sciences. 2018. pp. 303307.
15. Malenko S. A., Nekita A. G. Horror films in unconscious anthropological strategies of biopower. Anthropological Measurements of Philosophical Research. 2018. N13. P.41–51.
16. Martins da Costa A. Resson?ncias Kantianas na Teoria da Justi?a de John Rawls. Revista Portuguesa de Filosofia. 2019. Vol.75. N1. P.375–390.
17. Stubbs J. Hollywood and the Invention of England Projecting the English Past in American Cinema, 19302017. London: Bloomsbury Academic, 2019 p.4. doi: 10.5040/9781501305863.0004
18. Ullah I., Shahzor K. Cultural (Mis)Appropriation, Ideological Essentialism and Language: Analysis of Stereotyping in Hollywood Movie // International Journal of English Linguistics. Vol. 7, No. 6 (2017) pp.171-177. doi:10.5539/ijel.v7n6p171
19. Zaheer F., Din K. ud. American Dream or Avaratia: Critical Circumspectis of American Dream Through Ages. International Journal of English Linguistics. 2019. Vol. 9. N3. pp.57–67.
Иллюстрация 1. Группа представителей «золотой молодежи» перед входной дверью дома Сэндинов. Кадр из фильма (https://s2.afisha.ru ) [Link]
Иллюстрация 2. Лидер молодежной группировки мародеров в маске с надписью «БОГ» перед началом охоты на жертв. Кадр из фильма. (https://i.computer-bild.de) [Link]
Иллюстрация 3. Рико Санчес перед ритуальной расправой в доме семейства Торн. Кадр из фильма. (https://media.kg-portal.ru) [Link]
Иллюстрация 4. Участники городских погромов в масках, персонифицирующих американскую демократию. Кадр из фильма. ( https://www.avoir-alire.com) [Link]
Иллюстрация 5. Пророк Судной ночи, возвещающий начало нового этапа в американской истории. Кадр из фильма. (https://simkl.in) [Link]
Comments
No posts found